هیوندا سوناتا 2016 به عنوان نماینده نسل هفتم از مدل سوناتا، با کد اختصاصی LF، توسط کمپانی بزرگ هیوندای موتورز طراحی و تولید گشته است. آغاز عرضه نسل هفتم این خودروی سدان و خوش استایل کره ای، در نمایشگاه خودروی نیویورک و در سال 2015 رقم خورد.

به طور کلی، هیوندا سوناتا 2016 در مقایسه با برادر بزرگتر خود هیوندای سوناتا YF، تغییرات و تحولات بسیار گسترده و زیادی را تجربه نموده است. طراحی نمای ظاهری، به انضمام مشخصات فنی سوناتا 2016 با به روز رسانی های وسیعی روبرو شده است. لازم به ذکر است که نسل قبلی این خودرو با عنوان هیوندا سوناتا YF، در بازارهای خودروی ایران حضوری پر رنگ و برجسته داشت، اما به علت برخی ایرادات و نقاط ضعف، به ویژه در قسمت مشخصات فنی، انتقادات زیادی را متوجه خود می دید. بر همین اساس، تولید هیوندای LF، علاوه بر تحت پوشش قرار دادن ایرادات و ضعف ها، محصولی کامل و تمام عیار در مقایسه با نسل های گذشته این سدان کره ای به شمار می رود. ناگفته نماند که هیوندای سوناتا YF از لحاظ زبان طراحی و نمای ظاهری در زمره خودروهای زیبا و مورد توجه به حساب می آمد. هیوندای سوناتا نسل هفتم نیز در این زمینه بسیار خوب و موفق عمل نموده است. بنابراین هیوندا سوناتا 2016 از طراحی بسیار زیبا و در عین حال از جذابیت مثال زدنی و چشم نواز برخوردار می باشد. مضاف بر این، مجهز شدن قوای متحرکه هیوندا سوناتا 2016 به یک پیشرانه دو لیتری توربو، از جمله نقاط عطف این سدان خوش تیپ به شمار می آید. شایان ذکر است که با ارائه نسل هفتم خودروی سوناتا، پیشرانه شش سیلندر در نسل های قبلی، از مشخصات فنی این نسل به صورت کامل خارج گردید. صندوق و فضای داخلی جادار و آپشن های فراوان، از نقاط قوت هیوندا سوناتا 2016 محسوب می شود. 

نیم نگاهی به طراحی ظاهری و داخلی هیوندا سوناتا 2016

به طور کلی، هیوندا سوناتا 2016 در بخش طراحی و به اصطلاح رخ ظاهری، تغییر و تحولات قابل توجهی را به خود دیده است. طراحی چراغ ها، نمای عقب و جلوی خودرو، رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. زبان طراحی جدیدی که برای هیوندا سوناتا 2016 در نظر گرفته شده است، در هیبت و ابهت خودرو تاثیر بسزایی از خود برجای گذاشته است. بر همین اساس، از لحاظ طراحی ظاهری با یک خودروی مدرن و به روز سر و کار داریم. این تغییر و تحولات تنها محدود و محصور به نمای ظاهری خودروی سوناتا 2016 نبوده، بلکه طراحی فضای داخلی خودرو را نیز در بر می گیرد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که طراحی فضای داخلی و کابین هیوندا سوناتا 2016، در مقایسه با برادرهای بزرگتر خود، جادارتر و رسمی تر به چشم می خورد. شایان ذکر است که سبک طراحی فضای داخلی خودروی سوناتا 2016 شباهت های بسیاری با کیا اپتیما پیدا نموده است. نوع طراحی فرمان هیوندا سوناتا 2016 نیز تغییر و تحولاتی را به خود دیده است. لازم به ذکر است که دامنه این تغییرات به خروجی اگزوز خودروی سوناتا 2016 نیز کشیده شده است. بر این اساس، در نمای عقب خودروی سوناتا 2016، خروجی اگزوز چهار دهانه آن به خوبی جلوه نمایی می کند. ناگفته نماند که استحکام هیوندا سوناتا 2016 به نسبت نسل های قبلی مثل هیوندا سوناتا 2007  بیشتر شده و کیفیت سواری آن نیز بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. عایق بندی و کیفیت متریال بکار رفته در کابین خودروی سوناتا 2016 در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می برد. هیوندا سوناتا 2016 از لحاظ ابعاد و اندازه با نسل های قبلی تغییرات محسوسی نداشته و تنها افزایش طول و عرض چند سانتیمتری را در این قسمت تجربه نموده است. شایان ذکر است که فاصله محوری سوناتا 2016 به مانند نسل های قبلی، ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

برای خرید و خواندن ادامه مقاله با فربد کار همراه باشید