کیا اسپورتیج 2016 به عنوان آغازگر نسل چهارم مدل های اسپورتیج، در سال 2015 در نمایشگاه خودروی آلمان رونمایی گردید. به طور کلی، خودرو کیا اسپورتیج در زمره خودروهای کلاس کراس اوور کامپکت به شمار می آید. تولید نسل اول این خودروی خوش چهره کره ای در سال 1993 آغاز شده و تا سال 2005 تولید خود را ادامه داد. نسل دوم این خودرو در سال 2005 متولد گردید. لازم به ذکر است که نسل دوم کیا اسپورتیج رهسپار بازار خودروی کشور ما شد. سال 2010 شاهد تولید نسل سوم این خودرو بودیم. در سال 2013 نسل سوم کیا اسپورتیج در بازار خودروی ایران نیز حضور پیدا کرد. عملکرد و کارکرد قابل قبول و خاطرات خوب خریداران از نسل قبلی این خودرو، در کنار مشخصات فنی مثبت و کاربردی کیا اسپورتیج، شهرت و محبوبیت این خودرو را در ایران رقم زد.

کیا اسپورتیج 2016 به عنوان نسل چهارم کمپانی کیا موتورز با زبان طراحی کاملاً جدید و متفاوت با نسخه قبلی در اختیار خریداران قرار گرفت. شاید اولین مورد که با دیدن خودروی کیا اسپورتیج 2016 توجه بینندگان را به خود معطوف می سازد، نوع طراحی و ظاهر خودرو می باشد. اگرچه در طراحی بخش هایی از بدنه کیا اسپورتیج 2016 تبعیت از نسل های گذشته به خوبی مشهود و ملموس می باشد، اما ظاهر این کراس اوور کره ای تغییر و تحولات برجسته و بارزی را به خود دیده است. بر این اساس، تغییرات اعمال شده در نمای ظاهری کیا اسپورتیج 2016، شکل و شمایلی منحصر به فرد و متمایز و در عین حال نامتعارف برای آن رقم زده است. ناگفته نماند که زبان طراحی استفاده شده در خودروی کیا اسپورتیج 2016، شمه ای از نوآوری و پیشرفت را در معرض نمایش قرار می دهد. اگرچه نوع طراحی کیا اسپورتیج نسل چهارم در مقایسه با مدل های قبلی، بسیار جوان پسند و شاداب جلوه می نماید.

در نمای جلوی خودروی کیا اسپورتیج 2016 جلو پنجره نسبتاً بزرگ و مشکی رنگ آن، به زیبایی خودنمایی می کند. تزئین دور این قسمت با خطوط کروم، جذابیت بصری نمای جلوی خودرو را دو چندان ساخته است. طراحی چراغ های کیا اسپورتیج نیز به نوبه خود بسیار زیبا و چشم نواز جلوه می کند. طراحی خطوط حجیم روی بدنه، گلگیرهای پلاستیکی و سپر برجسته، چهره ای اسپرت و در عین حال تهاجمی را به کیا اسپورتیج 2016 بخشیده است. ظاهر جدید و عجیب اسپورتیج مدل 2016 و استفاده از چراغ مثلثی شکل و جلو پنجره از نوع پوزه ببری در پرتو طراحی پیتر شرایر، طراحی معروف و مدیر ارشد کمپانی کیا متبلور شده است. بر همین اساس، از لحاظ طراحی ظاهری، کیا اسپورتیج 2016 به نسبت نسل های قبلی، از ظاهری جذاب و در عین حال عجیب و نامتعارف برخوردار می باشد. استفاده از چراغ های یکدست و یک پارچه بر روی در صندوق اسپورتیج، از جمله تفاوت های بارز این خودرو با دیگر کراس اوورهای هم رده خود مثل هیوندا سانتافه می باشد. برخورداری از پنجره عقب کوچک به همراه دیفیوزر کوچک، طراحی خطوط شکسته بر روی سطح بدنه و پایین بودن کاپوت خودرو در مقایسه با چراغ های آن، نمای اسپرت بودن کیا اسپورتیج را بیش از پیش منعکس می کند. ارتفاع 1635 میلیمتری، عرض 1855 و طور بدنه 4880 کیا اسپورتیج 2016 نمایانگر یک کراس اوور دارای سایز متوسط می باشد. به طور کلی، نمای عقب این مدل اسپورتیج نیز همانند نمای جلوی آن، تغییر و تحولات چشمگیری را تجربه نموده است. همچنین طراحی صندوق بار با استفاده از خطوطی زیبا و تقسیم آن به دو قسمت، از دیگر تغییرات کیا اسپورتیج نسل جدید به شمار می رود. در هر صورت تصوری که بسیاری از ظاهر کیا اسپورتیج نسل های قبلی مثل اسپورتیج 2012 و ... دارند، در مقایسه با ظاهر کیا اسپورتیج 2016 زمین تا آسمان تفاوت می کند.

  

                                                     کیا اسپورتیج 2016

برای خرید کیا اسپورتیج کلیک کنید

بررسی و تحلیل طراحی فضای داخلی کیا اسپورتیج 2016 

با وارد شدن به فضای داخلی کیا اسپورتیج 2016 صندلی های دارای روکش پارچه به همراه رگه هایی از چرم، نگاه خریدار را به خود جلب می کند. تزئین فرمان زیبا و جذاب خودرو با متریال آلومینیوم، به خوبی در چشم ها برق می زند. کنسول مرکزی تعبیه شده در فضای داخلی خودرو، در دو طرف مجهز به دو دریچه تهویه مطبوع و در قسمت بالای خود، به یک نمایشگر ال سی دی کوچک تجهیز شده است. در طراحی فضای داخلی کیا اسپورتیج 2016 از متریال و ادوات با کیفیت و مرغوبی استفاده به عمل آمده است. طراحی مدرن فضای داخلی خودرو در کنار استفاده از فناوری های جدید به منظور ارتقای ایمنی و آسایش سرنشینان، از جمله نقاط عطف طراحی این قسمت تلقی می شود. ناگفته نماند که طراحی کنسول مرکزی کیا اسپورتیج 2016 متمایل به سمت راننده صورت گرفته است تا بدین طریق دسترسی راننده به سیستم سرگرمی و کلیدهای کنسول راحت تر صورت پذیرد. صندلی های خودرو علاوه بر کیفیت خوب و مناسب، بدن سرنشینان را به بهترین نحو در بر می گیرد. کیفیت و مرغوبیت بالای اسپورتیج مدل 2016 در بدو ورود به اتاق خودرو به چشم می آید. ظاهر لوکس و شیک خودرو در پرتو تعبیه کروم استفاده شده در فضای داخلی، صندلی های از نوع چرم و جای آرنج، به خوبی تامین و تکمیل شده است. در مقایسه با نسل های قبلی خودرو کیا اسپورتیج، کیا اسپورتیج 2016 از کیلومتر شمار و دور شمار متفاوتی برخوردار می باشد. در قسمت راننده کلیدهای مختلفی مانند کلید پایین و بالا آورنده شیشه ها، قفل و باز درها، تنظیمات مربوط به آینه و باز و بستن آن، تعبیه شده است. شایان ذکر است که اتاق کیا اسپورتیج 2016 از لحاظ ارگونومی، توسعه و پیشرفت قابل توجهی را به خود دیده است. 

 

                                                 کیا اسپورتیج 2016

تأملی در شاخصه های فنی کیا اسپورتیج 2016

شرکت کیا موتورز کره برای کیا اسپورتیج 2016 پیشرانه های مختلف و در عین حال متنوعی را برای عرضه به بازارهای جهانی در نظر گرفته است. بر این اساس، پیشرانه های کیا اسپورتیج غالباً چهار سیلندر بوده و در حجم های دو لیتری توربو، 7/1 و 6/1 لیتری رهسپار بازار خودروی جهان می شود. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که کیا اسپورتیج برخوردار از پیشرانه دارای 6/1 لیتری با قابلیت قدرت 136 اسب بخار، یک گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی قلمداد می گردد. کیا اسپورتیج 2016 از یک موتور چهار سیلندر دارای حجم 4/2 لیتری بهره می برد. این موتور قابلیت تولید گشتاوری در حدود 227 نیوتن متر و قدرتی معادل 177 اسب بخار میسر می سازد. این قدرت تولید شده به کمک یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته تیپ ترونیک، به همه چرخ های خودرو منتقل می شود. مدت زمان مورد نیاز برای شتاب صفر تا صد خودروی کیا اسپورتیج 2016 در حدود 5/11 ثانیه می باشد. بنابر اعلام کمپانی سازنده، 170 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای این کراس اوور کامپکت شهری محسوب می شود. از دیگر مشخصات فنی حائز اهمیت کیا اسپورتیج 2016 می توان به 1999 cc حجم موتور، برخورداری از یک پیشرانه خطی چهار سیلندر و وزن 1500 کیلوگرم این خودرو اشاره کرد. همچنین 1/8 لیتر مصرف سوخت ترکیبی خودروی اسپورتیج 2016 در هر صد کیلومتر می باشد. ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که از مهم ترین رقبای کیا اسپورتیج 2016 می توان خودروی میتسوبیشی ASX و خودروی هیوندای ix35 را نام برد. برخورداری از حجم باک دارای ظرفیت 66 لیتر و بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو 5، دیگر خصوصیات فنی این خودرو را شامل می شود. در حالت استاندارد و نرمال، کیا اسپورتیج 2016 از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا FWD بهره می برد.

خانه اتومبیل فربد همراه شماست