در این مقاله قصد داریم، قیمت مزدا 3 تیپ 4 را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. به طور کلی، مزدا 3 تیپ 4 در زمره خودروهای پر فروش و در عین حال شناخته شده تلقی می شود. از سالیان بسیار دور، این خودروی باکیفیت حضور خود را در بازار خودروی کشور ما ابراز نموده است. در دهه های گذشته مزدا 323 از جمله خودروهای بسیار پرطرفدار و محبوب کمپانی مزدا به شمار می آمد. در حال حاضر نیز این خودرو در بازار دست دوم از استقبال قابل توجهی برخوردار می باشد. استهلاک پایین، راحتی و شتاب بالا، به انضمام قیمت مزدا 3 تیپ 4 از مؤلفه های مهم برای محبوبیت این خودرو محسوب می شود. بدون تردید، مزدا 3 تیپ 4 متاثر از تغییر و تحولات صورت گرفته در طراحی ظاهری خود، به یک خودروی اسپرت گونه و خانوادگی باکیفیت مبدل شده است. برخورداری از فضای جادار و مناسب برای سرنشینان، طراحی داخلی مطلوب، ظاهری عامه پسند، شتاب و توان قابل توجه، در کنار قیمت مزدا 3 تیپ 4 این خودرو را در زمره رقبای بزرگ و مطرح کلاس خود تبدیل ساخته است.

فارغ از قیمت مزدا 3 تیپ 4 کیفیت رانندگی و سواری با این خودرو به نوبه خود تجربه ای لذت بخش و جذاب تلقی می شود. در پرتو برخورداری از قابلیت تنظیم سیستم تعلیق، مزدا 3 جدید کیفیت رانندگی نرم و راحتی را به راننده عرضه می دارد. فرمان نرم و انعطاف پذیر و در عین حال تیز این سدان کامپکت، فرامین صادره شده از سوی راننده را به بهترین نحو به مرحله اجرا می گذارد. لازم به ذکر است که طراحی مزدا 3 تیپ 4 به گونه ای انجام شده است که امکان کنترل خودرو به ویژه در هنگام دور زدن برای راننده میسر می شود. از دیگر نقاط برجسته کیفیت رانندگی و قیمت مزدا 3 تیپ 4 می توان به لاستیک های چسبنده این خودرو اشاره نمود. در پرتو استفاده از این لاستیک ها و ایجاد اصطکاک لازم، از لیز خوردن خودرو در جاده های مختلف جلوگیری به عمل می آید. همچنین به علت قرار گرفتن وزن بیشتر خرید مزدا3 بر روی اکسل جلو، از انحراف خودرو به خوبی پیشگیری می شود. به لطف عایق بندی مناسب و مطلوب، صدای های آزار دهنده و باد در کابین خودرو به حداقل رسیده است. هندلینگ مطلوب و کیفیت سواری و قیمت مزدا 3 تیپ 4 بسیاری از خریداران و مشتریان را متعجب می سازد. اگرچه در جاده های دارای مانع و چاله کیفیت سواری مزدا 3 کمی سفت به نظر می رسد، اما در مجموع این سدان باکیفیت ژاپنی سواری و کیفیت رانندگی مطلوبی را در اختیار راننده قرار می دهد. شایان ذکر است که هیوندا النترا از لحاظ هندلینگ و سواری در مقایسه با مزدا تری از کیفیت سواری و رانندگی بهتر و مطلوب تری برخوردار می باشد. با این حال نمی توان منکر سواری نرم، راحت و قیمت خرید مزدا3 تیپ 4 شد. 

 

قیمت مزدا 3 تیپ 4

نقد و کارشناسی موتور و قیمت مزدا 3 تیپ 4

یکی از نقاط عطف و برجسته در قیمت مزدا 3 تیپ 4 به پیشرانه و موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو مربوط می شود. برای این سدان کامپکت ژاپنی یک پیشرانه چهار سیلندر شانزده سوپاپه، با قابلیت سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای در نظر گرفته شده است. این موتور دو لیتری توانایی تولید حداکثر قدرتی در حدود 147 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه را فراهم می آورد. این در حالی است که حداکثر گشتاور خروجی این خودرو برابر با 187 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه می باشد. شایان ذکر است که قدرت تولید شده به وسیله پیشرانه مزدا 3 جدید از طریق یک گیربکس پنج دنده از نوع اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک، به محورهای جلوی خودرو انتقال پیدا می کند. از دیگر ویژگی های شاخص فنی و قیمت مزدا 3 تیپ 4 می توان به برخورداری از تعلیق جلوی از نوع مک فرسون، و سیستم مولتی لینک یا اتصال چندگانه در تعلیق عقب، اشاره نمود. لازم به ذکر است که در دورهای بالا، صدای موتور مزدا 3 غالباً زیاد بوده که این صدا به علت عایق کاری نامناسب آن به اتاق انتقال پیدا می کند. در مقایسه با خودروهایی نظیر مگان و تندر، صدای موتور در مزدا 3 بیشتر می باشد. از نقاط قوت و قیمت مزدا 3 تیپ 4 باید گیربکس پنج سرعته از نوع اتوماتیک آن را عنوان نمود. در پرتو وجود این گیربکس، تعویض دنده ها خیلی نرم و به سرعت صورت می گیرد. ناگفته نماند که به علت بهینه کردن مصرف سوخت، گیربکس این خودرو با تغییراتی همراه شده است. مصرف سوخت و قیمت مزدا 3 تیپ 4 در منظر خریداران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بر این اساس، مصرف سوخت ترکیبی مزدا 3 جدید برابر با 6/7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

 

قیمت مزدا 3 تیپ 4

تاثیر آپشن های ایمنی در قیمت مزدا 3 تیپ 4

بدون تردید، در تعیین قیمت خرید خودرو مزدا 3 تیپ 4 نقش و اهمیت آپشن ها و تجهیزات ایمنی این سدان باکیفیت و خوش چهره را نمی توان نادیده گرفت. لازم به ذکر است که تست های تصادفات ایمنی انجام شده مزدا 3 جدید به وسیله مؤسسات استاندارد و ایمنی معتبری همچون مؤسسه شناخته شده IIHS انجام شده است. بر این اساس، در تست های صورت گرفته و خصوصاً در قسمت استحکام سقف، تصادف از کنار و جلو، مزدا 3 تیپ 4 موفق به دریافت نمره خوب از این موسسه گردید. اگرچه در تست لحاظ شده از سوی مؤسسه NHTSA در بخش ضربات کناری نمره قابل قبولی به دست نیاورده و از پنج ستاره ممکن تنها موفق به دریافت سه ستاره شد. با این تفاسیر سیستم تعادل الکترونیک، ترمز ضد قفل و برخورداری از ایربگ های متعدد، از مهمترین آپشن های ایمنی و قیمت مزدا 3 تیپ 4 به شمار می آید. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که متناسب با تست های صورت گرفته مؤسسه یورو انکپ به منزله یکی از مراکز معتبر و شناخته شده برای ایمنی خودروها، مزدا تری در زمره خودروهای ایمن و مطمئن کلاس خود به شمار می آید. دریافت پنج ستاره از این مؤسسه به خوبی ایمنی و قیمت مزدا 3 تیپ 4 را بیش از پیش اهمیت و ضرورت می بخشد. کسب درصد قابل توجه 86، در قسمت محافظت از سرنشینان، 71 درصد در قسمت امکانات ایمنی و کسب 84 درصد در محافظت از سرنشین کودک، به خوبی این امر را به اثبات می رساند. در مقوله قیمت مزدا 3 تیپ 4 باید ابراز نمود که وجود آپشن هایی مانند سیستم کنترل کشش، کیسه هوای تعبیه شده در قسمت های مختلف و پشت سری فعال، ایمنی مزدا تری جدید را به تکامل رسانده است. فارغ از قیمت مزدا 3 تیپ 4 از لحاظ ایمنی وضعیت این خودرو مثبت و مطلوب ارزیابی می گردد.