همچون سایر اتومبیلهای سدانی که کیا موتورز آنها را طراحی کرده است، کیا سراتو 2016 موفقیّتهای بسیاری را کسب کرده است.  طراحی این اتومبیل نیز دچار تحوّلاتی نسبت به سایر مدلهای تولیدی این کمپانی شده است و در جلب توجّه سایرین موفّق عمل کرده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با مدل جدیدی از ماشین سراتو یعنی همان کیا سراتو 2016 آشنا کنیم.

ماشین سراتو که در کره ی جنوبی با نام ماشین سراتو K3 و در سایر کشورها با نام ماشین سراتو فورته شناخته میشود، با سه مدل هاچبک، کوپه و سدان به بازارهای جهانی معرّفی شده است. در این مقاله قصد داریم تا کیا سراتو 2016 مدل سدان را به شما معرّفی کنیم و همچنین اطّلاعاتی نیز در رابطه با سراتو کوپه 2013 به شما ارائه دهیم.
اتومبیلهای سری سراتو lمثل کیا سراتو 2010 و سراتو کوپه 2012 و ....، برای اوّلین بار در سال 2009 به بازار عرضه شدهاند و توانستند در همان ابتدای ورود خود به بازار، نظر همهی طرّاحان خودرو و مشتریان را به خود جلب کنند. عرضهی عنوان سراتو در 3 مدل مختلف، که سراتو کوپه 2013 یکی از مدلهای پر طرفدار و نسبتاً به روز آن است، توانست روح تازهای به بازار خودروهای خانگی ببخشد. مدل کیا سراتو 2016 در حدود 4 سال پیش به بازار ایران معرّفی شد و مشتریان سری سراتو به دلیل کیفیّت و بازده این خودروی کرهای، خیلی سریع برای خرید آن صف کشیدند. جالب است بدانید که کمپانی کیا در حدود 20 سال پیش نامی شناخته شده محسوب نمیشد. ولی با به میان آمدن پای خودروسازان دیگر، این کمپانی جان تازهای گرفت و توانست که در سطوح اوّل جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. اتومبیلهایی همچون کیا سراتو 2016 و سراتو کوپه 2013،  نشاندهندهی اوج تبحّر این کمپانی نام آشنای کره ای در جلب رضایت مشتری است و به نظر میرسد که روح هیوندای در کالبد این خودرو سازی نیز دمیده شده است.

تصویری از نمای خارجی کیا سراتو 2016

 

 

 

برای خرید کیا سراتو کلیک کنید

طرّاحی ظاهری کیا سراتو 2016:

کیا سراتو 2016 یک سدان جمع و جور محسوب میشود که میتواند انتخاب مناسبی برای خانوادههای کم جمعیّت باشد. این خودرو، در دسته بندیهای انجام گرفته در سگمنت C جای میگیرد. طرّاحی ظاهری این اتومبیل، ساده ولی در عین حال جسورانه تلقّی میشود که از این نظر، شباهت بسیار زیادی به تولیدات ژاپنی همچون هیوندای دارد. طرّاحی مناسب این خودرو باعث شده است که به یکی از بهترین سدانهای موجود در بازار تبدیل شود و توجّه قشر وسیعی از افراد، از جوانان گرفته تا خانوادههای کم جمعیت را به سمت خود معطوف کند. در قسمت جلویی این اتومبیل، با یک جلو پنجرهای جدید مواجه میشویم که مدّتی است که کمپانی کیا از این جلو پنجره بر روی مدلهای مختلف خود استفاده میکند و در کیا سراتو 2016 نیز از این نوع جلو پنجره استفاده شده است. این جلو پنجره، به گونهای زیبا تا قسمت جلویی گلگیرها ادامه دارد و توسّط دو چراغ تزئین شده است. همچنین این جلو پنجره، در ترکیب با سپر اتومبیل، که لازم به ذکر است در مدل-های سراتو سپرها کمی بزرگتر از حدّ عادّی طرّاحی میشوند، ابهّتی باور نکردنی به کیا سراتو 2016 بخشیده است. در طرّاحی بخش کناری اتومبیل، کیا سنّت شکنی نکرده است و از طرحهای مدلهای قبلی استفاده کرده است. در نگاه اوّل شما فقط متوجّه طرح ذوزنقهای موجود بر روی رکابهای اتومبیل خواهید شد. همچنین، مانند مدلهای قبلی یک خطّ مورّب از ابتدای سپر اتومبیل تا انتهای خودرو ادامه پیدا کرده است که زیبایی چشم نوازی را برای این اتومبیل و سایر مدلهای ماشین سراتو، مانند سراتو کوپه 2013 به ارمغان آورده است. در قسمت عقب اتومبیل شاهد یک تغییرات کوچک ولی تأثیر گذار در کیا سراتو 2016 هستیم. بر خلاف سایر مدلها، در این مدل از چراغهای حجیمتری نسبت به آنها استفاده شده است که همانند مدلهای قبلی، تا میانهی سپر اتومبیل امتداد یافته است. در میانهی درب صندوق این مدل، همچون مدلهای قبلی، آرم کمپانی کیا قرار دارد. در رابطه با طرّاحی این قسمت از اتومبیل لازم به ذکر است که ارتفاع صندوق عقب کیا سراتو 2016 در مقایسه با مدل کوپه ی این اتومبیل بسیار بالاتر است، و این مسئله طبیعی محسوب میشود. زیرا در طرّاحی سراتو کوپه 2013، اتومبیلی برای مقاصد اسپرت طرّاحی شده است که متفاوت از اهداف تولید کیا سراتو 2016 میباشد. علاوه بر موارد گفته شده، در طرّاحی قسمت عقب کیا سراتو 2016 یک دیفیوز، به مانند مدلهای قبلی، به کار رفته است که جایگاه مناسبی را برای قرارگیری اگزوز اتومبیل فراهم آورده است. با توجّه با تمامی موارد گفته شده، میتوان نتیجه گیری کرد که کیا موتورز توانسته است که در طرّاحی سری کیا، دقیقاً به اهدافی که برای خود تعیین کرده است دست یابد.

در رابطه با شرایط فروش کیا سراتو خصوصا کیا سراتو 2016 لازم است بیان کنیم که این خودرو در دو نمونهی 1.6 لیتری و 2 لیتری در بازار موجود میباشد که همین مسئله موجب ایجاد تفاوت قیمت زیادی بر حسب نوع مدل و میزان کارکرد و در نتیجه متفاوت بودن شرایط فروش کیا سراتو 2016 گردیده است. مدل دو لیتری این اتومبیل در بازار آزاد در محدودهی 345 تا 390 میلیون تومان در حال معامله است. البتّه لازم به ذکر است که قیمت این خودرو در اواسط سال 1395 که به بازار ایران معرّفی شد چیزی در حدود 140 میلیون تومان بود، ولی به دلایلی همچون تحریمهای آمریکا و به دنبال آن، بالا رفتن قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت این خودرو نیز سر به فلک کشید و به این محدودهی قیمت رسید.

 

جمع بندی:

با توجّه به آپشنهایی که کیا موتورز بر روی خودروهای خود ارائه میدهد، قیمت این اتومبیل را میتوان با در نظر گرفتن شرایط فروش کیا سراتو 2016، قیمتی منطقی حساب کرد. زیرا در حال حاضر قیمت برخی محصولات همین کمپانی همچون مدل کادنزا تا 650 میلیون تومان نیز بالا رفته است. پس اگر تصمیم دارید که در محدودهی قیمت 350 تا 400 میلیون تومان اتومبیلی را خریداری کنید، میتوانید بر روی شرایط فروش کیا سراتو 2016 نیز حساب ویژهای باز کنید و از سواری یک خودروی کرهای با کیفیّت نهایت لذّت را ببرید.

برای خرید و فروش خودرو با سایت خرید و فروش خودرو فربد همراه باشید