توسان جدید از جمله خودروهای با کیفیّت تولیدی شرکت هیوندای می باشد که توانسته است تا سهم مناسبی از بازار خرید و فروش خودرو را به خود اختصاص دهد. ظاهر زیبای این خودرو در کنار امکانات رفاهی و ایمنی مناسب آن باعث گردیده اند که این خودرو به یک اتومبیل سطح اوّل تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این خودروی کره ای دوست داشتنی آشنا کنیم.

توسان جدید از جمله خودروهای با کیفیّت تولیدی شرکت هیوندای می باشد که توانسته است تا سهم مناسبی از بازار خرید و فروش خودرو را به خود اختصاص دهد. ظاهر زیبای این خودرو در کنار امکانات رفاهی و ایمنی مناسب آن باعث گردیده اند که این خودرو به یک اتومبیل سطح اوّل تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این خودروی کره ای دوست داشتنی آشنا کنیم.

توسان جدید نسبت به مدل های قبلی خود تغییرات بسیاری را شاهد بوده است که این تغییران منجر به تولید یک خودروی SUV با کلاس بالا شده اند. کمپانی هیوندای از سال 2005 اقدام به تولید این خودرو نموده است ولی بد نیست بدانید که نمونه های قبلی ماشین توسان 2016 و توسان 2017 توان رقابت با اتومبیل های سطح اوّل آمریکایی را نداشتند. به سبب تغییراتی که بر روی توسان جدید صورت گرفت این خودرو به یک اتومبیل کلاس بالا تبدیل شده است و اکنون توانایی رقابت با رقبای سطح اوّل آمریکایی خود را دارا می باشد. در رابطه با نام گذاری این خودرو بهتر است بدانید که نام این مدل برگرفته از یکی از صحرا های کشور آمریکا می باشد و خودروسازی هیوندای علّت این انتخاب خود را جذب مشتریان بیشتر در این کشور معرّفی نموده است. بنابراین، می توان این گونه استنباط کرد که توسان جدید یک خودرو با استاندارد های آمریکای شمالی می باشد و به همین دلیل است که ماشین توسان 2016 و توسان 2017 توانسته اند تا با قدرت در میدان رقابت حاضر شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با خودروی توسان جدید آشنا کنیم و اطّلاعات مفیدی را در رابطه با این خودرو در اختیار شما قرار دهیم.

 

نمای خارجی توسان جدید:

نمای جلویی توسان 2016 و توسان 2017:

در نگاه اوّل به نمای جلویی این خودرو متوجّه عظمت و ابهّت این خودروی با کیفیّت خواهید شد. توسان جدید از طرّاحی بسیار متفاوتی نسبت به مدل های قبلی خود بهره می برد و به همین دلیل است که ماشین توسان جدید توانسته است تا در رقابت با نمونه-های آسیایی و آمریکایی خود پیروز گردد. چراغ های جلویی این خودرو از کشیدگی مناسبی برخوردار هستند و زیبایی خاصّی را به این اتومبیل بخشیده اند. جالب است بدانید که در ماشین توسان 2016 و توسان 2017 چراغ های راهنمای اتومبیل در داخل چراغ های جلوی توسان جدید گنجانده شده اند ولی به دلیل طرّاحی خارق-العادّه ی این چراغ ها شما به هیچ عنوان احساس نخواهید کرد که چراغ های این خودرو بزرگ تر از اندازه ی عادّی هستند. جلو پنجره ی توسان جدید از طرّاحی متفاوتی نسبت به مدل های قبلی خود بهره می برد و زیبا تر و کارآمد تر از گذشته طرّاحی شده است. جالب است بدانید که برخلاف اتومبیل های دیگر، فاصله ی بین چراغ های جلوی توسان جدید و چراغ های مه شکن آن زیاد نمی باشد و همین مسئله باعث زیبایی هرچه بیشتر ماشین توسان 2016 و توسان 2017 شده است. طرّاحان شرکت هیوندای در ساخت چراغ های مه شکن این خودرو سنگ تمام گذاشته اند و آن ها را به زیباترین شکل ممکن طرّاحی نموده اند. طرّاحی زیبای این چراغ های مه شکن در تناسب با دیگر قسمت های بخش جلویی اتومبیل قرار دارد و همین مسئله باعث شده است تا ماشین توسان جدید زیباتر از تمامی رقبای خود باشد. در زیر سپر این اتومبیل یک شبکه ی ورود هوای توری نصب شده است که به زیبایی این خودرو بیش از پیش افزوده است و طرّاحی این قسمت بسیار مناسب و کاربردی می-باشد. همچنین، کاپوت توسان 2016 و توسان 2017 همانند رقبای آمریکایی خود برجسته  طرّاحی شده است تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیاز های بازار باشد. 

برای آگاهی از مشخصات توسان 2017 کلیک کنید

 

قسمت پشتی توسان جدید از طرّاحی بسیار متفاوتی برخوردار است

نمای جانبی توسان جدید:

زیبایی چراغ های جلویی این خودرو حتّی از این زاویه نیز مشخّص است و این مورد نشان دهنده ی توانایی بالای طرّاحان شرکت هیوندای در ساخت توسان جدید می باشد. نمای جانبی این خودرو شباهت بسیار زیادی به دیگر محصول کمپانی هیوندای، یعنی هیوندای سانتافه دارد. همچون مدل های جدید سانتافه، در توسان جدید نیز از یک شاسی پلاستیک فشرده برای ساخت توسان 2016 و توسان 2017 استفاده شده است. این شاسی در امتداد خودرو به گلگیرهای جلو و عقب خودرو تبدیل می گردد و در نهایت به سپرهای جلو و عقب توسان جدید متّصل می شود. استفاده از این گونه طرّاحی باعث شده است تا خودروهای تولیدی شرکت هیوندای، همچون خودروی توسان جدید، از رقبای خود در این زمینه پیشی بگیرند. در مدل های سفارشی این خودرو آینه بغل های مجهّز به چراغ راهنما دیده می شوند ولی در مدل های معمولی توسان جدید این ویژگی دیده نمی شود. طرّاحان شرکت هیوندای برای طرّاحی قسمت میانی این خودرو از یک شکاف بر روی درب های این خودرو کمک گرفته اند و این بخش از خودرو را کمی تزئین نموده اند. همانند دیگر خودروهای تولیدی شده برای بازار فروش آمریکا، توسان جدید نیز مجهّز به یک رکاب فلزّی می باشد تا استفاده کنندگان این خودرو مشکلی را برای سوار شدن به این اتومبیل نداشته باشند. در مدل های سفارشی این خودرو از یک رینگ 5 پر استفاده شده است که این رینگ بسیار زیباتر از رینگ های استفاده شده برای نمونه های معمولی خودروی توسان جدید می-باشد. میزان برآمدگی گلگیرها در این مدل کم تر از مدلهای دیگر می باشد که این کم بودن میزان برآمدگی توسّط گلگیر زیبای این اتومبیل جبران شده است و همین مسئله جلوه ی متفاوت تری را به خودروی توسان جدید بخشیده است. در کلّ، زیبایی بخش میانی توسان 2016 و توسان 2017 کم تر از زیبایی قسمت جلویی این اتومبیل نمی باشد و طرّاحان تلاش کرده اند که با استفاده از الگوهای مورد استفاده در طرّاحی سری سانتافه این بخش از خودرو را زیباتر از گذشته طرّاحی کنند. 

برای آگاهی از عوامل موثر در خرید خودرو سانتافه دست دوم کلیک کنید

 

صندوق عقب توسان جدید فضای مناسبی را در اختیار خریداران این خودرو قرار می دهد

 

نمای پشتی توسان 2016 و توسان 2017:

نمای پشتی توسان جدید کمی متفاوت از نمای پشتی سانتافه طرّاحی شده است ولی همچنان نشانه هایی از الگوهای این خودرو در ساخت قسمت عقب توسان 2016 و توسان 2017 به چشم می خورند. چراغ های عقب این خودرو از کشیدگی مناسبی برخوردار هستند و طرّاحان این خودرو از تمامی استعداد خود برای طرّاحی هرچه بهتر این بخش استفاده کرده اند. شکل کلّی چراغ های توسان جدید متفاوت از سری سانتافه می باشد و از الگوهای بهتری در ساخت این بخش از خودرو استفاده شده است که این مسئله نقطه ی قوّت توسان جدید محسوب می شود. این چراغ ها تا قسمت میانی درب صندوق عقب خودرو کشیده شده اند و از این نظر با خودروی سانتافه مشابه می باشند. شیشه ی عقب این خودرو کمی از شیشه ی عقب خودروی سانتافه بزرگ تر است و دید بهتری را برای راننده فراهم می کند. فرم کلّی سپر عقب این خودرو بسیار زیباتر از مدل های قدیمی این خودرو طرّاحی شده است و موجب تمایز کامل این بخش از خودرو با مدل های دیگر موجود در بازار شده است. در قسمت کناری سپر توسان جدید دو عدد چراغ ترمز در دو طرف آن به چشم می خورند که از نظر جایگاه قرار گیری و اندازه ی چراغ ها بسیار مناسب طرّاحی شده اند. جالب است بدانید که سپر عقب توسان جدید به صورت یکپارچه طرّاحی شده است و خبری از دیفیوز مجزّا در این قسمت از خودرو به چشم نمی خورد و طرّاحان خودرو با تغییر شکل سپر اتومبیل در قسمت پایینی خودرو یک دیفیوز یکپارچه را برای این خودرو طرّاحی کرده اند که این کار در نوع خود ابتکار جالبی تلقّی می شود. همچنین، آنتن این خودرو در جایگاه مناسبی قرار گرفته است ولی بهتر بود که ارتفاع آن کمی پایین تر از حالت عادّی قرار می گرفت تا به طرّاحی زیبای توسان جدید لطمه ای وارد نکند. در کلّ، این خودرو بسیار زیبا و کاربردی طرّاحی شده است و در پشت طرّاحی هر قسمت از نمای خارجی آن فلسفه ی عمیقی نهفته می باشد و به همین دلیل است که خریداران برای خرید توسان جدید بیش از اندازه بی-قراری می کنند. 

 

 

نمای جانبی توسان جدید شباهت زیادی با نمای جانبی خودروی سانتافه دارد

فضای کابین توسان جدید:

فضای داخلی توسان جدید به زیبایی طرّاحی شده است و در ساخت فضای کابین آن از موادّ با کیفیّتی استفاده شده است. با وارد شدن به داخل کابین توسان 2016 و توسان 2017 با یک اتمسفر بی نظیر روبرو خواهید شد. پنل مرکز این خودرو نشان دهنده ی نبوغ فراوان طرّاحان توسان جدید می باشد و می توان به راحتی از امکانات این پنل استفاده کرد. اندازه ی شبکه های سیستم تهویه مناسب است و زیاد در چشم کاربران این خودرو نمی باشد. در قسمت میانی پنل توسان جدید امکانات و کنترل کننده های قسمت-های مختلف خودرو به چشم می خورند. کیفیّت امکانات این خودرو در سطح بالایی قرار دارد و می تواند تا استفاده کنندگان را از عملکرد خود راضی نگاه دارد. نمایشگر توسان جدید در ارتفاع مناسبی تعبیه شده است و استفاده از عملکردهای آن بسیار ساده می باشد. کیفیّت چرم استفاده شده برای ساخت صندلی های توسان 2016 و توسان 2017 بسیار مناسب و عالی می باشد و مسافران این خودرو در سفرهای طولانی هیچ گاه احساس خستگی و دل زدگی نخواهند کرد. روکش فرمان این خودرو بسیار با کیفیّت می باشد ولی طرّاحی آن بیش از حدّ ساده و تکراری است و ممکن است که نتواند تا نظر مساعد کاربران این خودرو را جلب نماید. بر روی فرمان این خودرو کنترل کننده های مختلفی به چشم می خورند که می-توانند تا راننده ی توسان جدید را از استفاده از امکانات پنل مرکزی این خودرو بی نیاز کنند. با این حال، صفحه کیلومتر توسان جدید بسیار ساده تر از حدّ انتظار طرّاحی و ساخته شده است و طرّاحان می توانستند برای این خودروی باکیفیّت از یک صفحه کیلومتر بهتر استفاده کنند. 

 

 

 

مشخّصات فنّی ماشین توسان 2016 و توسان 2017:

سری جدید توسان یک خودروی دو محور محسوب می شود که در بسیاری از سایت های خرید و فروش خودرو موجود است. انرژی موتور به هر چهار چرخ اتومبیل منتقل می گردد. در این مدل از توسان از یک موتور 2 لیتری و 4 سیلندر استفاده شده است که توانایی تولید 164 اسب بخار انرژی و 204 نیوتن متر گشتاور را دارا می باشد. شتاب 0 تا 100 توسان جدید در حدود 12 ثانیه می-باشد که این مقدار برای یک خودروی 1.4 تنی عدد مناسبی تلقّی می شود. این خودرو از یک گیربکس 6 سرعته ی ترونیک بهره می برد که کاربران این خودرو عملکرد و دقّت آن را مناسب ارزیابی کرده اند. همچنین، مصرف ترکیبی توسان جدید در حدود 8.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر ارزیابی شده است که این مقدار برای یک خودروی کراس اوور مصرف مناسبی محسوب می گردد. 

 

 

توسان

 

 

 

امکانات رفاهی و ایمنی توسان جدید:

ارزیابی های ایمنی انجام شده بر روی ماشین توسان همگی با موفّقیّت به اتمام رسیدند و این خودرو موفّق به دریافت 5 ستاره-ی ایمنی از موسسه ی ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) شده است. این مسئله نشان دهنده ی ایمنی بالای این خودرو می باشد. از جمله امکانات ایمنی توسان جدید می توان به مواردی همچون: 6 کیسه ی هوا، سیستم کنترل حرکت خودرو در شیب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی 4 چرخ، سیستم ترمز ABS، سیستم کنترل کشش در پیچ ها، سیستم شناسایی نقطه کور، سیستم کمکی پارک خودرو، قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر و Keyless GO اشاره کرد که این موارد نشان دهنده ی این موضوع هستند که استفاده از این خودرو به سبب سیستم های ایمنی و هدایتی نصب شده بر روی آن بسیار آسان تر از حدّ تصوّر می باشد. همچنین، این خودرو به امکانات رفاهی بسیار مناسبی مجهّز است و شرکت سازنده در تلاش بوده است تا توسان جدید را کاربردی تر از گذشته طرّاحی نماید. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون: سنسور سرعت، فرمان تلسکوپی با تنظیم دستی، سیستم تهویه ی اتوماتیک، رادیو با خروجی آیپاد و USB، تنظیم برقی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو، پشت سری های فعال هنگام تصادف، تنظیم برقی آینه ها به همراه گرمکن آینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب به صورت برقی، سانروف 2 حالته، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها (Auto light) و روکش چرمی فرمان اشاره کرد که تمامی این موارد نشان دهنده ی اهمیّت سازندگان توسان جدید به راحتی سرنشینان این خودرو می باشد. 

 

توسان

قیمت خودروی توسان جدید در چه محدوده ای قرار دارد؟

این خودرو در مدل های دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل به بازار عرضه شده است و قیمت آن بر اساس امکاناتی همچون وجود سقف پانوراما و آپشن های مختلف دست خوش تغییر می گردد. قیمت نمونه-های تک دیفرانسیل این خودرو در محدوده ی 450 تا 470 میلیون تومان قرار دارد و نمونه های دو دیفرانسیل این خودرو با قیمتی در حدود 520 میلیون تومان معامله می شوند. برای برخی از افراد پرداخت این رقم برای یک خودروی کره ای غیر قابل قبول تلقّی می شود ولی باید در این زمینه به این نکته توجّه کرد که با پرداخت این مقدار دیگر نمی توان خودرویی بهتر از توسان جدید 2016 را خریداری کرد. این خودرو از کیفیّت ساخت مناسب و خوبی برخوردار است و می تواند تا خریداران خود را راضی نگاه دارد. 

 اهمیت خرید و فروش خودرو در اینجا

جمع بندی:

توسان جدید از امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی بهره می برد و امنیّت آن در آزمایشات تصادف معتبر تأیید شده است. ظاهر زیبای این خودرو در کنار دیگر ویژگی های آن باعث شده است که این خودرو به انتخاب اوّل بسیاری از افراد تبدیل گردد. با این حال، برخی از مشتریان از سیستم تعلیق و همچنین سیستم گیربکس این اتومبیل شکایت هایی را داشته اند که در رابطه با این ایرادات باید به شما بگوییم که این مشکل تنها در برخی از مدل ها مشاهده شده است و کیفیّت گیربکس و سیستم تعلیق این خودرو در آزمایشات مختلف سنجیده شده است. در کلّ، با خرید این خودرو می توانید از امکانات و ویژگی های یک خودروی با کیفیّت کره ای بهره مند شوید.

منبع : http://farbodcar.com/