هیوندای سوناتا 2007 با همان طراحی منحصر به فرد و ویژه خود، نسل پنجم سری خودروهای سوناتا می باشد که طراحی و تولید شده است. خودرو سوناتا 2007 در سال 1386 برای نخستین بار راه خود را به سمت و سوی بازار خودرو کشور باز نمود. در آن روزگار، عرضه این خودرو به سبب برخورداری از قطعات ارزان و قیمت مناسب، نظر بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان را به خود معطوف ساخت.

هیوندای سوناتا 2007 به عنوان یک سدان متوسط یا خودرو شهری خانوادگی، از اتاق مطلوب و در عین حال بزرگی برخوردار می باشد. به طور کلی، خودرو سازها مدل های تولیدی خود را که در سالیان گذشته به عنوان پروژه موفق و شکست نخورده به ویژه در بخش فروش محسوب می شدند، برای حضوری قدرتمند و گرفتن سهم مشخصی از بازار، تولید نسل جدید از آن را در دستور کار قرار می دهند. خودروی هیوندای سوناتا نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. اولین نسل خودروی هیوندای سوناتا در سال 1986 میلادی توسط این خودرو ساز کره ای، به منظور ارائه به بازارهای جهانی رونمایی گردید. نسل پنجم این سدان کره ای در سال 2005 در کشور ما وارد شد. ناگفته نماند که این خودرو از همان بدو ورود به بازار خودروی کشور، بسیاری از نگاه ها را به سمت خود خیره نمود. مؤلفه های بسیار زیادی سبب استقبال قابل توجه از سوناتا 2007 گردید. از جمله این مؤلفه ها می توان به آپشن ها و امکانات قابل توجه، مشخصات فنی مطلوب و طراحی زیبا و منحصر به فرد، اشاره نمود. به جرأت می توان اذعان نمود که سر آغاز محبوبیت و توجه مصرف کنندگان به خودروهای کره ای در اقصی نقاط دنیا ازجمله کشور ما را باید مرهون عرضه هیوندای سوناتا دانست.

    

                                                                    سوناتا 2007

نگاهی کلی به هیوندای سوناتا 2007

همانطور که اشاره شد، خودروی هیوندای سوناتا 2007، نسل پنجم این خودرو ساز کره ای محسوب می شود. این کمپانی کره ای با قدمتی بالغ بر 34 سال در صنعت خودرو سازی، مدل های متناسب با نیاز مصرف کنندگان را تولید و در اختیار آنها قرار داده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر این خودرو نسل هفتم خود را تجربه می نماید. هر کدام از نسل های هیوندای سوناتا با یک کد خاص مورد شناسایی قرار می گیرند. بر این اساس، نسل پنجم این خودرو که تولید آن از 2004 آغاز و تا سال 2009 ادامه داشت، با کد اختصاصی NF شناخته می شود. در ادامه جا دارد جهت اطلاعات بیشتر، سایر کدهای اختصاصی مربوط به نسل های مختلف این خودرو را بیان نماییم. نسل اول هیوندای سوناتا با کد Y و بین سال های 1985 تا 1987 تولید شد. از سال 1988 الی 1993 نسل دوم این خودرو با کد Y2، نسل سوم با کد Y3 در فاصله سال های 1993 تا 1998 و نسل چهارم در سال 1998 الی 2005 با کد EF به مرحله تولید رسید. نسل پنجم این خودرو که شامل سوناتا 2007 نیز می گردد در سال های 2004 تا 2009 و با کد NF در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت. در فاصله بین سال های 2009 تا 2014 شاهد نسل ششم این خودرو با کد YF و از سال 2014 تا حال حاضر نسل هفتم هیوندای سوناتا با کد LF تولید می گردد. نسل پنجم سوناتا با پلتفرمی جدید در کره و در سال 2004 ارائه گردید. برای هیوندای سوناتا 2007 یک پیشرانه متمایز با نام تتا (Theta) در نظر گرفته شده بود که در زمره نخستین موتورهای از نوع چهار سیلندر خطی تمام آلومینیوم به شمار می رفت.

 

                                                                 سوناتا 2007

بررسی نحوه طراحی داخلی و ظاهری سوناتا 2007

طراحی بسیار ساده و در عین حال جذاب سوناتا 2007 توانست ضمن کسب رضایت مصرف کنندگان، از نظر آمار فروش نیز به وضعیت مطلوبی دست پیدا نماید. به نوعی می توان سبک طراحی در نظر گرفته شده برای نسل پنجم هیوندای سوناتا را در زمره طراحی کلاسیک قرار داد. بر همین اساس، این خودرو ضمن برخورداری از  طراحی ساده و عاری از هر گونه پیچیدگی ظاهری، از هماهنگی و توازن قابل توجهی نیز بهره می برد. در طراحی این خودرو چراغ های مه شکن و چراغ های جلو به نحو مطلوبی در سپر جلو قرار گرفته اند. بهره مندی از رینگ های 10 پره آلومینیومی، سوناتا 2007 را کمی به سمت و سوی اسپرت بودن سوق داده است. طراحی قابل توجه بخش عقب خودرو، به ویژه در قسمت چراغ های عقب و انحناهای جذاب بکار رفته در آن و قرار گرفتن بر روی صندوق عقب، به خوبی تناسب و توازن طراحی سوناتا 2007 را به تصویر می کشد. همچنین کیفیت بالای ساخت و رنگ مورد استفاده در آن به ویژه بر روی بدنه، از جمله موارد قابل توجه این خودرو به شمار می رود. طراحی فضای داخلی سوناتا 2007 نیز بسیار مناسب و قابل توجه صورت گرفته است. تعبیه یک کنسول نقره ای تیتانیوم در قسمت وسط خودرو، زیبایی، جذابیت و نمایی اسپرت گونه به آن بخشیده است. پنل های کنترل در نظر گرفته شده برای این خودرو علاوه بر سهولت و راحتی در استفاده، از درخشندگی فوق العاده ای بهره می برند. برخورداری از صندلی های کاملاً راحت به خوبی بدن راننده را در بر می گیرد. همچنین فضای تعبیه شده برای جلو پای سرنشینان جلو نیز به خوبی باز و راحت می باشد. برخورداری از یک صندوق عقب دارای حجم 462 لیتری، از دیگر ویژگی های تاثیر گذار سوناتا 2007 محسوب می شود.

 

                                                                      سوناتا 2007

مشخصات و خصوصیات فنی سوناتا 2007

خودرو هیوندای سوناتا 2007 از دو پیشرانه متفاوت چهار و شش سیلندری برخوردار می باشد. بر این اساس، پیشرانه شش سیلندر با حجم موتور 3/3 لیتر و 24 سوپاپ، قابلیت تولید گشتاوری معادل 304 نیوتن متر و قدرتی برابر با 234 اسب بخار را امکان پذیر می سازد. انتقال نیروی تولید شده به چرخ های جلو خودرو، به وسیله یک جعبه دنده پنج سرعته از نوع اتوماتیک انجام می پذیرد. سوناتا 2007 در مدت زمانی در حدود 8/8 الی 2/9 ثانیه سرعت صفر تا صد را طی می کند. حداکثر سرعت برآورد شده برای آن در حدود 245 کیلومتر بر ساعت می باشد. همچنین مصرف سوخت هیوندای سوناتا 2007 به صورت ترکیبی در اتوبان و مسیرهای شهری معادل 5/10 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. ظرفیت باک آن در حدود 75 لیتر بوده و استاندارد آلایندگی در نظر گرفته شده برای این مدل خودرو، یورو 3 می باشد. ناگفته نماند که موتور چهار سیلندر در نظر گرفته شده برای سوناتا 2007 یک پیشرانه دارای حجم 4/2 لیتری بوده که ضمن تولید گشتاور 234 نیوتن متر، قدرتی در حدود 171 اسب بخار تولید می نماید. برخورداری از جعبه دنده پنج سرعته خودکار، از دیگر ویژگی های سوناتا 2007 می باشد. همچنین شتاب گیری صفر تا صد آن در مدت زمان 4/10 ثانیه صورت می گیرد. مضاف بر این، 202 کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای این مدل خودرو بود. وزن هیوندای سوناتا 2007 در حدود 1493 کیلوگرم می باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی پیشرانه چهار سیلندری آن در هر صد کیلومتر معادل 8/8 لیتر می باشد که به همین واسطه این خودرو را در زمره خودروهای کم مصرف قرار می دهد. حجم باک این مدل 70 لیتر بوده و استاندارد آلایندگی در نظر گرفته شده برای آن یورو 3 می باشد.

 

                                                      سوناتا 2007

امکانات و آپشن های هیوندای سوناتا 2007

هیوندای سوناتا 2007 در هنگام تولید و عرضه آن به بازارهای جهانی، از امکانات قابل توجهی در ساختار خود برخوردار بود. بر همین اساس، برخورداری از آنتن کوسه ای، دو عدد کیسه هوا، EBD یا سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز ضد قفل، بخشی از مشخصات سوناتا 2007 تلقی می شود. وجود این سیستم ترمز در ساختار این مدل سوناتا سبب افزایش چشمگیر اطمینان خاطر سرنشینان به ویژه راننده می گردد. صندلی های جادار عقب و جلو، استفاده از پارچه به منظور پوشش صندلی ها و طراحی اتاق سوناتا برای تعداد پنج نفر، از دیگر ویژگی های قابل توجه و مشخصات سوناتا 2007 محسوب می گردد. سیستم صوتی در نظر گرفته شده برای هیوندای سوناتا 2007 از نوع سی دی می باشد. همچنین این خودرو به سیستم ترمز و پایداری ABS و ESP تجهیز شده است. بدون تردید، ترمز خودرو در ساختار سیستم ایمنی آن، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. استفاده از سیستم ABS در خودروی سوناتا ضمن جلوگیری از قفل شدن و هرزگردی چرخ ماشین، کنترل و هدایت آن را به بهترین نحو امکان پذیر می سازد. همچنین در پرتو استفاده از سیستم ESP افزایش قابل توجهی در پایداری خودرو ایجاد می گردد. از دیگر مشخصات سوناتا 2007 می توان به برخورداری از تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی اشاره نمود. امکانات و آپشن های رفاهی سوناتا 2007 به همین گزینه ها ختم نمی شود. بهره مندی از سنسور باران، سانروف، فرمان بشکن، فرمان برقی تلسکوپی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده و سنسور پارک عقب را نیز باید به سایر مشخصات سوناتا 2007 اضافه نمود. ناگفته نماند که برخورداری از تنظیم ارتفاع صندلی و بهره مندی راننده از صندلی برقی، از دیگر مشخصات سوناتا 2007 قلمداد می گردد.

 

                                                             سوناتا 2007

نیم نگاهی به مشخصات سوناتا 2009

سوناتا 2009 از جمله مدل های فیس لیفت کمپانی هیوندای به شمار می رود. تولید این مدل خودروها در ادامه نسل پنجم سوناتا و پس از موفقیت سوناتا 2007 صورت گرفت. سوناتا 2009 فیس لیفت با چهره و ظاهر جدیدی برای علاقمندان رونمایی گردید. در حال حاضر خرید سوناتا فیس لیفت در بازار خودرو کشور فقط دو مدل 2009 و 2010 را در بر می گیرد. در مقایسه با سوناتا 2007، قدرت موتور سوناتا 2009 افزایش قابل توجهی را به خود دیده است. کاهش میزان مصرف سوخت، ایجاد تغییرات زیاد در بخش های جلو پنجره، چراغ، سپر و به طور کلی تغییر نمای بیرونی، از جمله مشخصات حائز اهمیت سوناتا 2009 محسوب می گردد. این مدل سوناتا از تغییرات زیادی در کلیه قسمت ها بهره می برد. در قسمت عقب خودرو ضمن حفظ حالت کلی قبل، در چراغ های عقب و سپر آن تغییرات قابل توجهی اعمال شده است. قطر رینگ استاندارد سوناتا 2009 در حدود 16 اینچ می باشد. شایان ذکر است که سوناتا 2009 به سبب برخورداری از سیستم تعلیق راحت و فرمان خیلی نرم، رانندگی راحت و آرامی را برای راننده با خود به ارمغان می آورد. همچنین در هنگام رانندگی اتاق خودرو بسیار آرام، ساکت و بدون سر و صدا می باشد. قیمت سوناتا 2009 با در نظر گرفتن سلامت ظاهری و فنی خودرو، بین رقمی در حدود 200 الی 300 میلیون تومان متغیر می باشد. شایان ذکر است که در قیمت سوناتا 2009 مؤلفه هایی در خرید و فروش خودرو نظیر سلامت ظاهری، فنی، بدنه و اتاق بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. همچنین این نکات در خرید سوناتا 2007 نیز باید به شکل ویژه مورد توجه واقع شود.

 

                                                                سوناتا 2007

راهنمای خرید سوناتا 2007

خرید سوناتا به ویژه سوناتا 2007 با در نظر گرفتن نکات و اصولی می تواند یک خرید کاربردی و مثمر ثمر واقع شود. یکی از مؤلفه هایی که باید در زمینه خرید سوناتا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، میزان مصرف سوخت خودرو می باشد. از آنجایی که خودروی سوناتا 2007 در کشور ما به عنوان یک خودروی دست دوم تلقی می گردد، می تواند عملی پر ریسک و در عین حال توأم با مشکلات و معضلات خود باشد. بر همین اساس قبل از اقدام به خرید سوناتا، به دست آوردن شناخت و آگاهی همه جانبه و کلی از محصول بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. هیوندای سوناتا 2007 به عنوان یک خودروی دست دوم پرطرفدار در کشور ما محسوب می شود. یکی از مؤلفه های مهمی که در هنگام خرید سوناتا مد نظر افراد قرار می گیرد، قیمت نهایی آن می باشد. بر این اساس قیمت سوناتا 2007 بین رقمی در حدود 150 میلیون الی 250 میلیون متغیر است. ناگفته نماند که در قیمت سوناتا 2007 بی ثباتی نرخ ارز نیز بیش از پیش تاثیر گذار و مؤثر می باشد. در هر صورت خرید سوناتا به ویژه سوناتا 2007 رقمی در حدود بالای 100 میلیون تومان برای مصرف کننده آب می خورد. در قسمت قبل، قیمت سوناتا 2009 مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه جا دارد نگاهی هم به قیمت سوناتا 2010 داشته باشیم. بدون اغراق، سلامت فنی و ظاهری در قیمت سوناتا 2010 نقش پر رنگ و برجسته ای را ایفا می نماید. همچنین به منظور اطمینان حاصل کردن از وضعیت سلامت بدنه و فنی خودرو، می توان تست رانندگی با خودروی مورد نظر را انجام داد. در قیمت سوناتا 2010 چکاپ کامل گیربکس، موتور و وضعیت فنی نباید مورد غفلت واقع شود. بر این اساس قیمت سوناتا 2010 در حدود 210 الی 310 میلیون تومان می باشد. 

 

                                                           سوناتا 2007